High Tech meets Human Touch!

Ensin muutama sana siitä, miksi ’human touch’ on arvokasta. Kasvulle ja muutokselle otollisen maaperän keskeisiä elementtejä ovat vastuunotto, luottamus, avoimuus ja palautteenanto. Myös läsnäolo, välittäminen, kannustaminen ja valmentaminen, sopiva jämäkkyys, aikaansaavuus ja haasteisiin tarttuminen kuuluvat samaan pottiin. (Ks. Talouselämä 3.12.2016 Luuletko, että hyvä työyhteisö on ilmapiiristä kiinni? Olet väärässä).

Kasvulla tarkoitan kaikkia positiivisisluontoisia, kehittäviä ja eteenpäin vieviä muutoksia. Kasvun kohde voi olla yritys, liiketoiminta, osaaminen, organisaatio tai mikä tahansa muu yhteisö. Oli pääkohde mikä tahansa, sen todellinen ja marssijärjestyksessä ensimmäinen subjekti on kuitenkin aina ihminen – yksi yksittäinen henkilö. Kasvukäyrien voittajia ovat he, jotka huomioivat yksilölliset kasvutarpeet ja -edellytykset.

Yksilö päättää, kehittyykö.
Yksilö päättää, motivoituuko ja sitoutuuko.
Yksilö päättää, osallistuuko. Ja millä innolla ja panoksella.

Pitää kysyä oikeita kysymyksiä

SmartUp’n palveluihin kuuluvat monenmoiset, asiakkaiden kanssa yhdessä toteutettavat oppimiseen, osaamisen kommunikointiin ja jakamiseen sekä yhteistyön ja -ymmärryksen buustaamiseen liittyvät kehittämispalvelut. Tuloksekkaimpia käytännön toteutuksia ovat toistaiseksi olleet ne, joissa tavoitteellinen vaikuttaminen tapahtuu kahdenvälisessä tai pienessä tiimissä tapahtuvan vuorovaikutuksen fasilitoinnissa. Coachaamalla. Sparraamalla. Kysymällä ja kuuntelemalla.

Oli kyse minkälaisesta kohderyhmästä tai muutostarpeesta tahansa, tarvittavaa asennetta ruokkii parhaiten yksilölliset ’what’s in it for me’ -oivallukset. Vähimmillään oikein valitut kysymykset kiinnittävät huomion ja toimivat herätteenä, alkuna tavoitellulle muutokselle. Parhaimmillaan ne saavat ajattelemaan kysyttyä asiaa tietoisesti ja aktivoitumaan. Muuttumaan ja kasvamaan.

Ihmiskuiskaaja teki digiloikan

Kun yhdistetään tulevaisuuden teknologiset mahdollisuudet ja nykyajan osallistamista liputtavat trendit, saadaan aikaan voittavia uusia konsteja. Esittelenkin ylpeänä palveluportfolioni uusimman tulokkaan, teknologian kädenojennuksen kasvun ja muutoksen sparraamiseen. Kyse on mobiilisovelluksesta, jonka avulla päästään esittämään kysymyksiä ja näkemään vastaajien reaktiot reaaliaikaisesti.

Ketkä allekirjoittaneen tuntevat, tietävät kriittisyyteni kaikenmaailmanturhakkeita ja monimutkaistamisia kohtaan. Enkä ihmiskuiskaajana muutenkaan kumartele kikkakolmosia tahi digijuttuja an sich. Mutta tämä mobiilisovellus on saanut vereni kuohumaan! Näen siinä suurta potentiaalia. Sen avittamana kaikesta edellä kuvatusta pystytään tekemään pienen digiloikan verran osuvampaa, sujuvampaa ja personoidumpaa.

 

fd-luomme-vuorovaikutusta

 

Edellinen pähkinänkuoreen tungettuna: Myyn, kehitän ja konseptoin Future Dialog’n mobiilisovellusta omille asiakkailleni ja heille, joille sisällöllinen osaamiseni on relevanttia. Tällaisia tahoja ovat mm. HR-, viestintä- ja esimiestyön kehittäjät,  oppimiseen, opiskeluun ja opiskelijapalautteisiin panostavat koulutus- ja kehittämisorganisaatiot, yritysten asiakas- ja sidosryhmävuorovaikutuksesta vastaavat, osaamisen kehittämiseen sekä suorituksen johtamiseen kytkeytyvät henkilöt yrityksissä.

 

Lisätiedot:
Elina Arasola
044 335 3908
elina.arasola(at)smartup.fi

 

PS. Jos ihmettelet, miksi sovelluksella ei ole nimeä, niin selitys on yksinkertainen. Se konseptoidaan aina asiakkaan näköiseksi, nimiseksi ja tuntuiseksi. Näin sovellus istuu aukottomasti asiakkaan käyttötarkoitukseen ja brändiin.